حذف بی دلیل بازیکنان برتر فوتبال فراه از تیم »طوفان هریرود«!؟
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

یکبار دیگر حق تلفی؛

حذف بی دلیل بازیکنان برتر فوتبال فراه از تیم »طوفان هریرود«

این دیگر یک مسأله عادی شده که »قدرت های بزرگ«حقوق کشورهای »جهان سوم«را همیشه زیر پای کرده است و میکند. حالا مصداق این مسأله در بین واحدهای اداری (ولایات) افغانستان نیز وجود دارد. تعداد از ولایات کشور، منحیث مراکز زون ها(با وجود شعار رشد و توسعۀ متوازن حکومت افغانستان)، در اکثر موارد (سیاسی، اقتصادی، انکشافی- پروژه ها، فرهنگی، اجتماعی ورزشی و... ) در بیشترین عرصه ها تصمیم گیرنده بوده و با (بی انصافی) تمام، حقوق دیگر ولایات هم حوزه ی خویش را تلف میکند.

ولایت هرات باستان، منحیث مرکز زون غرب افغانستان، از دیر بازی در خیلی از موارد بخصوص برنامه های ورزشی به گونه ی بسیار »خودخواهانه«حقوق و امتیازات ولایات »پای پیاده« و بیچاره ی (فراه، غور و بادغیس) را از آن خود کرده است.

حذف بی دلیل چهارتن از بازیکنان ولایت فراه که بازی هایشان در سطح کشور مطرح است، توسط مربی هراتی تیم طوفان هریرود، یکی دیگر از این حق تلفی هاست.

شرکت خصوصی مخابراتی (روشن) به همیاری تلویزیون خصوصی (طلوع)، سال گذشته برای اولین بار مسابقات بزرگ فوتبال را در سطح ملی راه اندازی کرد؛ که تیم های هشت زون کشور به نمایندگی از تمام ولایات کشور، جهت کسب جام قهرمانی به مصاف هم میروند.

»طوفان هریرود« تیم منتخب حوزه ی غرب کشور، هر سال یکبار از بین برترین بازیکنان ولایات حوزه ی غرب کشور تشکیل میشود. اخیراً تیم های منتخب ولایات ( فراه، هرات، غور و بادغیس) در شهر هرات با هم به مسابقات پرداختند( البته تیم ولایت فراه در این مسابقات نیز بعد از هرات، مقام دوم را کسب نمود.) تا بلاخره بهترین بازیکنان برای تیم طوفان هریرود شناسایی شد و انتخاب گردید.

نظارت از این پروسه و انتخاب بازیکنان برتر، توسط گروهی از داوران فدراسیون فوتبال افغانستان آقایان هر یک محمد طاهر رؤفی، عبدالصبور ولی زاده و مربی تیم ملی افغانستان آقای محمدیوسف کارگر، صورت گرفت. که در نتیجه در مجموع 26 تن عضو برای این تیم انتخاب گردید. که 21 بازیکن آن تنها از ولایت هرات انتخاب گردید  و پنج بازیکن دیگر آن از ولایت فراه هر یک (جمعه خان یوسفی، عبدالمنان، احمد شکیب فقیری، اسدالله و عبدالناصر حلیمی منحیث برترین بازیکنان از سوی هیأت کابل برای تیم طوفان هریرود انتخاب شدند.

اما متأسفانه بعد از اینکه هیأت به کابل برگشتند، مربی هراتی تیم طوفان هریرود، بازیکنان مربوط به فراه را بی دلیل و غیر منصفانه از این تیم خارج ساختند و در عضو آن بازیکنان هراتی را شامل کردند. و این کار صورت نه تنها در حق ولایات غور و بادغیس که اصلاً هیچ بازیکنی از آنها گرفته نشده بود، حق حقه ی بازیکنان فراهی را نیز ضایع کردند.

جمعه خان »یوسفی«بازیکن تیم استقلال و عضو تیم منتخب ولایت فراه و عضو منتخب تیم طوفان هریرود که از سوی مربی هراتی، بی دلیل از این تیم خارج شده به مجلۀ همگان گفت:“ پروسه طوری بود که از 26 نفر 8 نفر را به ( اس ام اس ) انداختند و 18 نفر باقیمانده به طور مستقیم به تیم طوفان هریرود راه یافتند که یکی از این هژده نفر خودم هستم؛ اما مربی این تیم- نمی دانم چرا و به چه دلیل- مرا از لیست این تیم کشید و به عوض من بازیکن دیگری بنام (جلال الدین) که حتی نامش شامل 26 نفر هم نبود، جایگزین کرد.“

عبدالمنان بازیکن تیم معارف فراه و یکتن دیگر از اعضای تیم منتخب طوفان هریرود نیز به خبرنگار مجلۀ همگان گفت که او از سوی داروان فدراسیون فوتبال افغانستان به تیم طوفان هریرود انتخاب شده است اما بعداً توسط سید حامد معینی مربی هراتی تیم طوفان هریرود از لست حذف شده است و بجای آن بازیکن دیگر از هرات شامل شده است.

احمد شکیب فقری و اسدالله بدلیل اینکه محصل هستند و به بازی ها رسیدگی کرده نمیتوانند، خودشان استعفاء دادند و فعلاً از ولایت فراه، تنها عبدالناصر حلیمی شامل این تیم است.

جمعه خان یوسفی و عبدالمنان که از چهره های موفق فوتبال کشور هستند از این اقدام مربی تیم طوفان هریرود شاکی اند و از آمریت ورزشی ولایت فراه سخت متأثر اند که با این وجود نتوانسته است هیچ کاری مؤثری را بخاطر دفاع از حقوق ورزشکاران فراهی انجام بدهد.

 عبدالمنان به همگان گفت:“ مسوولین ورزشی در فراه به فکر رشد ورزش این ولایت نیستند، بلکه آنها فقط  به فکر زیاد کردن تیم ها هستند تا از این طریق پول بیشتری را برای خودشان کسب کنند؛ و من میگویم اگر شما مسوولین قادر به دفاع از حقوق ورزشکاران فراه نیستید، پس لطفاً از پست تان استعفاء بدهید.“

محمد اسماعیل (قانع) آمر ورزشی ولایت فراه نیز حق تلفی آشکار فوتبالیستان فراهی را تأیید میکند و میگوید که او تلاش ورزیده تا از طریق تماس ها با مقامات المپیک در کابل، این مشکل را حل کند؛ اما آنها برایش گفته اندکه:“این پروسه (تحت نام لیگ برتر افغانستان) یک پروسه ی خصوصی است، ما کوشش میکنیم نقاط ضعف را کم کنیم.“

آقای قانع میگوید: به دلیل حق تلفی همیشگی هرات در برابر ورزشکاران ولایت فراه، آمریت ورزشی فراه ترجیح میدهد تا در سال آینده با زون قندهار در این مسابقات اشتراک نمایند.

"د همګان د مجلی زېرمه"


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب